Veelgestelde vragen over betaalmethoden
Hier beantwoorden we vragen over betaalmethoden. Deze vragen zijn vooral afkomstig van reizigers die niet uit Nederland komen.
1. Kan ik betalen met een creditcard?
Wij verwerken zelf helaas geen creditcard of PayPal betalingen. Dit komt omdat er met creditcard en PayPal betalingen lang een 'terugvordering' (chargeback) mogelijk is, en wij geen eigenaar zijn van het geld op de veilige derdengeldenrekening. Wel kun je via een externe dienstverlener, zoals bijvoorbeeld Wise, een betaling met creditcard doen naar onze derdengeldenrekening.
Zo werkt dat: als je op onze betaalpagina kiest voor betaling via een overboeking, krijg je de betaalgegevens waarmee je via Wise of een andere dienstverlener de betaling via creditcard over kunt maken naar onze derdengeldenrekening.
2. Het bedrag in de betaalmail klopt niet, wat moet ik doen?
Neem contact op met de reisorganisatie. Zij kunnen het bedrag aanpassen. Je ontvangt dan een nieuwe betaalmail.
3. Wanneer ontvang ik de factuur?
De factuur ontvang je van de reisorganisatie. Als je deze niet hebt ontvangen, neem dan contact op met hen.
4. Mag ik later betalen dan de aangegeven uiterste betaaldatum?
Neem hiervoor contact op met de reisorganisatie. Zij kunnen de betaaldatum aanpassen als dat mogelijk is.
5. Mijn bank rekent kosten voor de overboeking, wat moet ik doen?
Eventuele bankkosten zijn voor eigen rekening. Wij moeten het volledige bedrag, zoals vermeld in de betaalmail, ontvangen op onze derdengeldenrekening. Heb je een IBAN-rekening, dan zijn er geen kosten voor een overboeking.
6. Kan ik betalen in een andere valuta dan euro's?
Nee, alle betalingen moeten in euro's gedaan worden.