Wij doen alles voor jouw geluk

Burn-out: maak tijd voor jezelf

We kunnen er allemaal mee te maken krijgen: Burn-out. De koek is op, het licht is even uit. Een halfuur geleden heb je met volle overtuiging je werk gedaan en als je er nu naar kijkt, vraag je je af wat je in hemelsnaam gedaan hebt. Een burn-out behoeft niet zozeer een therapie, maar vooral een time-out.

Burn-out: maak tijd voor jezelfEen burn-out is niet weg te poetsen, het vraagt een nieuwe omgang met behoeften, gewoontes en vaak een aanpassing van werk-of woonomgeving. Soms zijn er terugkerende patronen die om een diepere benadering vragen. Maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn. Er zijn tal van manieren om een burn-out in goede banen te leiden en met hernieuwde balans en energie aan de slag te gaan.

Burn-out.nl geeft een helder overzicht van diverse methoden om met een burn-out om te gaan. Enkele voorbeelden:

* Lichaamstherapie. Overal in ons lichaam is emotie opgeslagen. Door bepaalde oefeningen en lichaamsbewegingen kan deze emotie vrijkomen. Daardoor ontstaat er bewust zijn over. Dit kan aangenaam of onaangenaam zijn...in elk geval wordt het geacht bevrijdend te werken. Alles 'stroomt' weer.

* Cognitieve gedragstherapie. Bij deze therapie staat centraal: bij welk gedrag voel je je gelukkig of competent, en bij welk gedrag niet? Wat valt te veranderen aan het gedrag? En welke kerngedachten heb je? Wat is te veranderen per kerngedachte?

* Gestalttherapie. Deze therapie heeft veel met gewaarwording te maken, de gevoelens die in je opkomen in het 'hier en nu'. Er wordt niet gesproken over het verleden, en niet over de toekomst...het gaat om het hier en nu.

Als centraal element komt terug: ruimte maken voor jezelf en wat er in je leeft. Aandacht geven aan die zaken waardoor jij het gevoel krijgt dat je geleefd wordt. Door hier anders naar te gaan kijken, ze los te laten, krijg je een nieuwe focus. Of het nou om privé of zakelijke situaties gaat, tijd voor jezelf is essentieel.

Er zijn tal van onderzoeken waaruit blijkt hoeveel mensen last hebben van burn-out verschijnselen. Omgaan met het reduceren van stress is vaak lastig. Een time-out en even een andere omgeving kunnen een compleet nieuw perspectief geven waardoor inzichten, nieuw gedrag en balans opnieuw ervaren kunnen worden.

Met onze reizen krijg jij weer het gevoel controle te hebben over je leven. Kies voor een groepsreis, klik hier


50plus balans burn-out meditatie mindfulness ontspanning spirituele vakantie stress vitaliteit wellness

Plaats hier je reactie!

Dit veld graag vullen!
Dit veld graag vullen!
Dit veld graag vullen!
Avontuurlijke, populaire spirituele reizen

 

Schrijf je nu in voor:

En geen zorgen – je gegevens zijn veilig. Je kunt je op elk moment uitschrijven. 

Aanvragen →